everybody likes to party on a saturday night

Har spenderat gårdagen med fekke. Idag är det 90 dagar till studenten och jag har typ börjat ångra mig för vad jag ska hitta på efter gymnasiet. Eller ja, jag vet ju att jag ska plugga. Men jag vill så gärna plugga till musikproducent, samtidigt som jag fattar att jag borde plugga dataekonomi för att det är en stabilare framtid och så. Men allt i mitt liv har lett fram mig till ett yrke inom musik. Jag lever för musik, jag andas för det. Det som hindrar mig är att jag inte vet ifall jag vågar ta chansen till att plugga något som inte leder till jobb direkt. Det som hindrar mig är det faktum att jag kanske inte är bra på det. Som i Fame, när han Kevin-killen lägger ner hela sin själ på balett och sedan inte är mer än medelmåttig. It would kill me. Fast å andra sidan, vad har jag att förlora? Hela min framtid...

I alla fall. Gårdagen spenderades med fest och trevliga människor. Det är en underbar känsla att dansa när man egentligen inte borde det, för knäet fuckar sig flera dagar efteråt. Det är underbart att vara först på dansgolvet och ha alla blickar på sig - kanske för att man skämmer ut sig, men vem bryr sig? Man lever bara en gång och snart tar jag studenten ändå. Jag sticker från den här staden och ingen kommer ändå att komma ihåg mig, so why not make an ass out of myself while I have the chance? Snart är det över och då kommer jag göra något helt annat. Men allvarligt, mig gör det inget. Jag längtar till mitt nya liv vart det än kommer att vara!

Jag är otroligt nog inte bakis idag dock. Lite öm i kroppen, men jag dansade som fan och då blir man öm hur man än försöker undkomma det. Inte för att jag försökte undkomma det, är faktiskt positivt överraskad över hur lite bakfull jag är. Liksom, ingenting. Är bara trött och, som sagt, öm. Ska dock kanske festa ikväll igen, med syster, om jag har pengar till att dra till Lidköping och orkar, typ. Idag har jag förövrigt fixat hennes fina design på bloggen, haha. Den var lite ful innan, men nu är den i alla fall respektabel! Haha. Ta inte illa upp. <3

Nu ska jag i vilket fall som helst göra något vettigt. Typ. Spela spel, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0