cold and hurt

Det snöar här i Skövde. Inte lite heller. Snön står i meterhöga drivor och vägarna blir ständigt plogade för att man ens ska kunna komma fram. Det är helvetet för någon som hoppar på kryckor, för snödrivor och kryckor är inte direkt bästa vänner. Att halka är bara förnamnet. Att landa i en snöhög är ganska oundvikligt. Mums.

Inte för att jag klagar. Jag älskar snön, jag älskar vinterland och fluffet som ständigt ockuperar luften. Fast att vara skadad när man upplever den sista vintern när man bor hemma - en vinter som dessutom kommer att bli den vitaste vintern man kommer att uppleva och komma ihåg - är inte direkt fantastiskt. Jag vill hoppa runt i snöhögar och bygga grottor, ha snöbollskrig och göra snöänglar. Men nej, här sitter jag i en soffa, inomhus och visserligen kall, men inte på grund av snön. Men vad gör man, man kan inte få allt.

Till råga på allt är jag grymt omotiverad till typ allt, särskilt skolan. Eller ja. Engelskan. English of doom, seriously. Jag GILLAR engelska. Jag är BRA på det. Men jag HATAR engelska C. För här väljer man en kurs man tror ska vara rolig och trevlig och får en kurs där man sover igenom och sedan behöver stressa över för att man inte gör det man ska ha gjort när det ska göras. Jag tycker inte alls om kursen. Det är en waste of time och det enda bra som har kommit ur det är att jag är lite mer bekant med vissa människor.

Dessutom är jag ganska skoltrött nu med. I princip sitter jag av tiden till studenten, fastän det går så fort, för fort för att det ska vara kul. Men jag vill att det ska vara slut, så att jag kan få börja om, så att jag kan få ett nytt liv. Jag lade en intresseanmälan på en lägenhet igår och jag hoppas jag får den, eller att jag får en som är lite större. Det vore nämligen inte helt fel. Den är bara på 26 kvadratmeter. Ganska litet, men en bra start. Antar jag i alla fall. Det enda som fattas nu är ett jobb!

Jag orkar inte, blöööööööööh. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0