sitting, waiting, wishing

Jag satt, väntade och önskade att du trodde på något utöver det vanliga, då kanske du kunde se tecknen. Men Gud vet att världen är grym och jag är inte Gud, jag är bara en idiot som lärt sig att älska någon inte betyder att de älskar en tillbaka. Måste jag alltid vänta på dig? Måste jag alltid vara din idiot? Jag sjunger dig sånger, dansar en dans, jag gav alla dina vänner en chans, att stå ut med dem var inte värt att aldrig ha dig. Och kanske har du gått igenom dethär förut, men det är min första gång, så snälla, ignorera de nästa raderna, för de riktar sig mot dig. Jag kan inte alltid vänta på dig, jag kan inte alltid vara din idiot, jag fortsätter att spela din roll, men det är inte min scen. Kommer det inte att förändras? Jag har haft nog med mystik. Du fortsätter få upp mina förväntningar för att sedan dra ner mig, men jag är redan nere, så vänta en stund. Om jag var i din position skulle jag lägga bort min ammunition, jag skulle undra varför det tog mig så lång tid. Men Gud vet att jag inte är du, och om jag vore du så skulle jag inte vara så grym, för att vänta på kärlek är inte så enkelt. Måste jag alltid vänta på dig? Måste jag alltid vara din idiot?



Fattar inte varför jag plågar mig själv med att vänta på någon som aldrig hör av sig, even though we're supposed to be friends. Nu är Han raderad i alla fall, nu måste han höra av sig först, tyvärr, men så är det.

God, I need to get drunk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0