shorty is a eenie meenie miney mo lova'

Att vara sjuk är jobbigt. Hade man inte varit helt död så hade man kunnat spendera den tiden med att plugga, men det går inte, man måste spara all energi till att ta igen sig. Och så missar man massor i skolan, man vet inte vad som händer, vem som gör vad, vad som gås igenom på lektionerna och när man kommer tillbaka så är allt förändrat, folk man inte riktigt trodde kunde prata med varandra gör det, saker man inte trodde skulle hända gör det. Man missar för mycket. Folk ser konstigt på mig när jag säger att jag inte gillar att missa skolan, inte gillar att komma försent och inte har något emot att komma till skolan en halvtimme innan man börjar. Men det är väl inte så konstigt när man missar så mycket när man inte är där? Fast jag måste erkänna att jag har gillat att spendera tid med mig själv den senaste tiden, trots att det inneburit att man knappt har kunnat röra på sig.

Lately, I've been having dreams about love. Och jag är så fruktansvärt lycklig över att varenda gång jag drömmer om det så drömmer jag inte om Honom längre. Han finns inte i mitt undermedvetna längre och det gör mig glad. Sure, I still think about him sometimes. Men det är inte längre sårad-och-arg-känslor som kommer fram, utan mer en nostalgisk feeling som får mig att tänka att "det var trevligt när det varade, heh" typ. Som när jag och min mor handlade skor och 1234 av Plain White T's spelades (vilket var typ "vår låt") och det enda som hände var att jag tänkte lite på Honom och sedan njöt av låten istället (för det är en väldigt bra låt, faktiskt). Och jag lovar att jag typ kommer få världens återfall snart, bara för att jag har sagt det här till alla och varit så lycklig över det. Men vad gör man, det är inte direkt som att jag vill ha tillbaka Honom. Kanske det vi hade, men inte Honom. I'm over Him.

Idag har jag spenderat dagen med mamma, det har varit trevligt. Jag har riktigt snygga kläder att ha på mig på torsdag (50 dagar till studenten) och det gör mig glad. Det är glittertema och vi lyckades hitta en supersnygg klänning och leggings att gå med dem. Vet dock inte vad jag ska göra med håret eller hur jag ska sminka mig och så, men det löser sig, jag har ju faktiskt ganska mycket tid på mig att tänka på det, hehe. Jag borde försöka ta tag i skolarbetet typ nu egentligen, men jag orkar aldrig göra det. Jag har en engelskapresentation på onsdag, samhäll tills på söndag och holy crap, lördagen efter det så är det projektarbetesdags! Sen är det bara maj kvar och sedan är allt slut. Shit. Ser ärligt talat mer fram emot studentfesten än balen, för Mr Awesome (typ Anton, haha) kommer inte att gå och det är lite sådär. Sen är det slut och man får reda på ifall man kommer in på sin utbildning eller inte. Vad ska jag göra om jag inte kommer in?! Ah.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0